W najnowszym produkcie czeskiej wytwórni HPH nie chodzi tylko o „kosmetyczne” zmiany, lecz o w pełni nowe rozwiązania.
Rezultatem jest przyjemny szybowiec, polecany dla zawodników, bardzo ergonomiczny, atrakcyjny również dla tych najbardziej wymagających pod względem estetycznym.
HPH 304 Shark powstał w oparciu o najnowsze osiągnięcia aerodynamiki. Wyposażony w klapolotki został zoptymalizowany dla klasy 18 metrowej (max masa startowa 600kg). Wersja 15 metrowa (HPH 304 SE) ze zoptymalizowaną, lżejszą konstrukcją nośną, jak również wersja z końcówkami wydłużającymi z 18 do 20 m jest w fazie rozwoju. Oba bazują na identycznym kadłubie.
Końcówka skrzydła z eliptycznie uformowaną krawędzią natarcia i wyciągniętym w trzech wymiarach wingletem została zoptymalizowana tak, aby zminimalizować opór indukowany. Na całej długości spływu skrzydła umieszczono trzyczęściowe klapy.
Balast wodny znajduje się w zintegrowanych zbiornikach, max 180l. Dodatkowe zbiorniki wody znajdują się w ogonie oraz jako opcja w kadłubie. Dzięki temu maksymalna masa startowa wynosi 600kg, przy obciążeniu powierzchni 50,8kg/m2 doskonałość wynosi 51/ 125 km/h.
Aerodynamicznie osłonięte kółka na końcówkach skrzydeł znajdują uznanie pilotów, zapobiegając uszkodzeniom oraz ułatwiając start i lądowanie. Trzystopniowe płyty hamulcowe umożliwiają znaczne opadanie i ułatwiają wykonanie celnego lądowania. Wszystkie połączenia sterów są automatyczne.
Wykonany otwór w środkowej części kadłuba jest przygotowany pod zabudowę silnika. Nasza koncepcja przewiduje trzy różne rodzaje napędu*: samostartujący, dolotowy jak również turboodrzutowy Turbo Jet. Komora silnika i przestrzeń na zbiornik paliwa są składnikiem struktury pierwotnej kadłuba. Dzięki temu możecie Państwo zdecydować się na instalację wybranego silnika w korzystnym dla Państwa czasie.
*systemy jeszcze niedostępne. Termin dostępności zostanie określony później.
Podstawowe dane techniczne:
Opcje dodatkowe:
Opcje silnikowe:
Podane ceny są wartościami netto (należy doliczyć 23% VAT). W nawiasach podane są ceny brutto.
Cena w euro zostanie przeliczona na złotówki według kursu sprzedaży ogłoszonego przez NBP na dzień wystawienia faktury.
Do wartości towaru należy doliczyć koszty przesyłki.